A múlt héten zárult sikerrel iskolánk Erasmus csoportjának szervezésében a Nationality and identity as a project for our European future based on common history and responsibility című, a nemzetiség és az identitás témáját feldolgozó projekt magyarországi állomása.
A projektben 19 lovassys diák mellett 10 szlovák, 11 cseh és 10 német diák vett részt. A sok feladat és csoportmunka mellett kirándulások is színesítették a programot.
A projekt angol és német nyelven folyt, a 10. B-s diákok aktív munkáját Bertha Orsolya tanárnő és Schindler László tanár úr vezette.
Fényképek
Diákbeszámoló
Tapasztalataim az Erasmus projektről
Az Erasmus talán a legizgalmasabb projekt volt, amiben valaha részt vehettem. Mindig is érdekelt a kultúra és az idegen nyelvek, és az Erasmus esélyt adott arra, hogy külföldi diákokkal beszélgethessünk különböző, érdekes témákról. Előzetesen – mint a cseh, a szlovák és a német diákok is – prezentációkat készítettünk az országunk XX. századi történelméről, a nemzetiségek sorsának alakulásáról.
Nagyon tetszett, hogy a kapott témákat, mint például az identitást nyíltan, ítélkezéstől mentesen tudtuk megvitatni, és külön élveztem, hogy végre próbára tehetem az angol- és német tudásomat. A kedvenc programom a vasárnapi családi nap volt, amikor egyénileg kirándulni mentünk egy 12 fős csoportban (6 német, 2 cseh és 4 magyar diák), és „kalandoztunk” egyet Herend és Bánd környékén. A kirándulás fénypontja számomra a nyelvtörőmondás volt, és mondanom sem kell, a magyar nyelvtörők igencsak kiverték a biztosítékot a külföldieknél. Van olyan osztálytársam, aki családja grillezett a vendégekkel, van, aki Tihanyt mutatta meg nekik.
Jó hangulatú búcsúestet tartottunk Városlődön, a külföldi diákok szálláshelyén.
A program végén új barátokat szereztem, akikkel elhatároztuk, hogy tartjuk a kapcsolatot a közösségi médián keresztül, és nagyon remélem, hogy hamarosan újra találkozhatok velük.
Farsang Brigitta 10.B